Livrare si Retur

1. Livrarea produselor

1.1 Livrarea produselor prin intermediul societătilor de curierat indicate de Vânzător în site-ul tacomar.ro se va efectua în termen de maxim 15 zile lucrătoare de la data confirmării Comenzii pentru produsele aflate în stoc, respectiv 45 de zile pentru produsele în stoc furnizor. În ziua livrării Cumpărătorul va fi contactat de către societatea de curierat aleasă, prin telefon sau SMS, la numărul de telefon mobil furnizat în timpul procesului de înregistrare cont sau plasării comenzii.

Livrarea Produselor va avea loc la adresa indicată de către Cumpărător în timpul procesului de comandă. Este necesar ca adresă specificată pentru livrarea produselor să fie pe teritoriul României. 

1.2 Cumpărătorul este exclusiv responsabil în următoarele situații: 

1.2.1 Cumpărătorul are posibilitatea să specifice o adresă de livrare diferită de cea indicată pentru facturare. Cumpărătorul trebuie să se asigure că livrarea produselor se poate face la această adresă și că este disponibil la data livrării, pentru a recepționa produsele comandate. 

1.2.2 Cumpărătorul trebuie să verifice dimensiunile produselor comandate și se asigură că este suficient spațiu la adresa de livrare pentru primirea acestora, inclusiv pe căile de acces către adresa de livrare.

1.2.3 Carucrioarele, patuturile si alte articole de mobilier se livrează nemontate și nu se asigură montajul produselor.

1.2.4. Cumparatorul este exclusiv responsabil pentru neexercitarea dreptului de a alege serviciul “Deschidere colet” la livrare,serviciu disponibil in pagina de finalizare a comenzii.

1.2.5 Cumpărătorul are obligația de a verifica la recepționarea produselor, corectitudinea numărului de colete primite, precum și integritatea lor, iar orice neregulă trebuie semnalată pe documentul de livrare aferent comenzii și trebuie să fie semnat de către Cumpărător.

În momentul recepționarii comenzii, Clientul are obligația de a verifica cu atenție starea exterioară a coletelor, respectiv acestea să prezinte ambalaje în bună stare, să nu fie rupte, zgâriate, murdare, smulse de pe produs, cu colțuri rupte, înfundate sau cu alte semne de proastă manipulare a produsului. Dacă se constată neregulile menționate anterior, Clientul are obligația să solicite pe loc, completarea unui Proces Verbal de constatare sau sa consemneze pe AWB-ul de livrare, în prezența curierului, natura problemelor sesizate (ambalaje deteriorate, rupte, manipulare defectuoasă, etc). Procesul Verbal sau AWB-ul, nu mai pot fi completate după plecarea curierului. Cumparatorul are posibilitatea de a refuza primirea coletului odata cu mentionarea pe AWB a neconformitatii constatate.

În cazul în care Cumpărătorul nu opteaza pentru serviciul “Deschidere colet” si nici nu semnalează neconformitatea la exterior a coletului la momentul livrarii pe documentul de livrare, Vânzătorul își rezervă dreptul de a refuza eventualele reclamații ulterioare referitoare la starea produselor livrate. Cumpărătorul are în continuare dreptul de a notifica ulterior tacomar.ro dacă produsele nu sunt conforme din punct de vedere al functionalitatii, in conditiile legii.

1.2.6. După primirea produselor, Cumpărătorul sau Reprezentantul acestuia care preia produsele, dobândește de drept produsele comandate și totodată preia și riscurile asupra produselor, riscul de pierdere sau de deteriorare.

1.3 Dacă livrarea produselor la adresa indicată în comandă nu poate avea loc din orice alt motiv pe care Vanzătorul, în mod rezonabil, nu îl poate controla/prevedea, produsele comandate vor fi stocate 1 zi la societatea de curierat, termen în care Cumparatrul va fi contactat de curier pentru stabilirea detaliilor de livrare. După expirarea acestui termen, Contractul între Cmparator și Vânzător va fi considerat desființat de plin drept, fără nicio notificare prealabilă din partea tacomar.ro și fără intervenția instanței de judecată. În cazul în care costurile aferente acestei comenzi au fost deja achitate, suma corespunzătoare va fi integral rambursată în termen de 14 zile calendaristice de la data expirării termenului de depozitare.

2. Returul produselor

2.1.1 În cazul în care Cumpărătorul dorește să returneze unul sau mai multe produse achiziționate online prin intermediul unui curier, este important să se asigure că produsele ajung la Vânzător înapoi exact în starea în care pleacă din domiciliul sau. Condițiile și pașii pe care Cumpărătorul trebuie să-i urmeze sunt următorii:

2.1.2 Produsele pentru returnat în mod obligatoriu trebuie să fie vandabile, fără defecte și în măsura în care este posibil acestea să fie împachetate în ambalajul lor inițial;

2.1.3  Cumpărătorul va trimite pe adresa info@tacomar.ro un email în maxim 14 zile de la data achiziției produselor respective;

2.1.4 Odată cu emailul, Cumpărătorul va trimite și poze relevante cu produsele pe care dorește să le returneze. Pozele trebuie să reflecte starea bună, vandabilă a produsului. – este important ca Cumpărătorul să se asigure înainte de a chema curierul, că produsele au plecat din domiciliu în stare bună, vandabilă.  Conform legislației în vigoare, clienții nu mai au obligativitatea de a returna produsele în ambalajul inițial însă în măsură în care este posibil, am aprecia că acestea să fie împachetate în ambalajul lor inițial;

2.1.5 Cumpărătorul va completa formularul de retur primit in urma solicitarii trimise la info@tacomar.ro și îl trimite la adresa indicată in formular; Cumpărătorul solicita un curier pentru a veni să ridice produsele de la domiciliul sau;

2.1.6 Tacomar va evalua conformitatea produselor primite prin curier, pentru a fi vandabile. Totodata, Tacomar va analiza situatia descrisa in formularul de retur, documentele de livrare precum si starea produselor returnate.

2.2 Vânzătorul returnează contravaloarea (mai puțin taxele de livrare care vor fi suportate de catre cumparator) în termen de maxim 14 zile calendaristice de la primirea produselor, doar dacă produsele sunt conforme și pot fi vandabile;

2.3 Vânzătorul își  rezervă dreptul de a decide acceptarea returului,  sau de a opri un procent din valoarea produsului. Suma respectivă va fi comunicată Cumpărătorului, imediat după evaluarea prejudiciilor aduse, dar nu mai târziu de 3 zile lucrătoare de la recepționarea lor;

2.4 Plata transportului pentru returul produselor va fi în sarcina Cumpărătorului. Valoarea serviciilor deja prestate nu se returnează (montajul produselor sau transportul deja efectuat către Cumpărător).